Topic

Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer) over Planet Internet

Door: Richard Otto - July 11, 2016

Verdwenen Merken vroeg aan Lodewijk van der Peet (managing director van reclamebureau BeyenMeyer) naar zijn favoriete verdwenen merk.

Van der Peet: 'Riens Meijer was in 1997 de baas van World Access. Dat had toen nog zo’n vier tot vijf duizend abonnees. Hij fuseerde het merk met Planet Internet (dat wel 7000 abonnees had) op het moment dat KPN Telecom alle aandeelhouders van beide bedrijven had uitgekocht. We hebben toen een prachtige commercial gemaakt in de bibliotheek van Baltimore waar ook ‘When Harry met Sally” vlak daarvoor was opgenomen. Mocht wat kosten. Helaas waren de onderhandelingen met alle aandeelhouders niet vlekkeloos verlopen en moesten allebei de logo’s in de commercials, waardoor al het schoons in één klap door de plee werd getrokken.

De jaren erna verdween het merk World Access en kwam Het Net erbij. Planet was echter het vlaggenschip en kwam tot bijna anderhalf miljoen abonnees totdat KPN de stekker eruit trok. Ik heb er al die jaren voor mogen werken en ben er nog trots op. Toen Lowe erbij kwam zijn er een aantal historische commercials gemaakt zoals de Indiase Taxichauffeur die zelfs de naam van Vennegoor of Hessling kende. De hoofdrolspelers waren Herbert Van Hoogdalem en Maarten Bakker; onmogelijke maar uitstekende creatieven. De strategen Jan Bouts en Peter Dresmé vochten elkaar regelmatig in genialiteit de tent uit. Aan adverteerderszijde mogen de namen van Eric Jan Doornbosch en Henk Verhoog niet onvermeld blijven. Het was een fijne ploeg om mee te werken!'


comments powered by Disqus

« Toen WE nog HIJ en ZIJ was Vincent Everts over Baan software »

Deze site draait op Bolt.