Topic

Het Verdwenen Merk van Jan Dijkgraaf

Door: Richard Otto & Robbert van Loon - February 17, 2016

Verdwenen Merken vroeg aan columnist Jan Dijkgraaf naar zijn favoriete verdwenen merk.

Dijkgraaf: ‘Eén keer in mijn leven ontving ik een afkoopsom: bij Freeler. Ik schreef er een column onder het pseudoniem Willem Boer en toen verdwenen de columns. Topmerk!’

Over Freeler
Internetaanbieder Freeler ontstond in 1999 op initiatief van de ING Bank, Nationale-Nederlanden en de Postbank. Het merk werd bekend vanwege het aanbod van ‘gratis’ internet, hetgeen echter geen winstgevende onderneming bleek. Veel klanten gebruikten bijvoorbeeld wel hun gratis Freeler-mailaccount, maar belden niet in via Freeler. Het was voor Freeler dan ook de reden om toch maar € 1,45 in de maand te gaan vragen aan nieuwe abonnees. Hiermee kon het naar eigen zeggen 'in ieder geval uit de kosten komen'. Het publiek had hier geen boodschap aan en haakte massaal af.

In 2005 is het merk overgenomen door KPN dat de dienst voortzette onder het eigen Het Net. Ook het merk Het Net had niet het eeuwige leven. In 2009 werd de internetdienst opgeheven en ondergebracht bij KPN Internet.


comments powered by Disqus

« Het Verdwenen Merk van Taco Rijssemus (KRO-NCRV) Het Verdwenen Merk van Jean Paul Schaddé van Dooren »

Deze site draait op Bolt.