Nieuws

De laatste zomervakantie van Holland International

Door: Richard Otto - June 30, 2016

In 2015 maakte moederbedrijf TUI bekend dat in november dit jaar het doek voor reisbureaudochter Holland International. In deze zomerdagen blijkt dat voor Nederlandse consumenten deze door 42 jaar oude merknaam al uit het straatbeeld is verdwenen.

In 1974 ontstond Holland International na een fusie met diverse kleinere reisbureaus. Door deze fusie is Holland International in één klap de grootste reisorganisatie van Nederland.

Holland International wist door de jaren heen op te vallen door hun positieve reclamecampagnes met servicegerichte hostessen met opvallende knalrode jasjes. In jaren ’70 groeide de organisatie flink doordat steeds meer Nederlanders het buitenland ontdekten. In plaats van het strand van Scheveningen of de camping in Bakkum werd er gekozen voor zongarantie in bekende toeristenoorden als Benidorm en Tormolinos.

De veranderende reisbestemmingen brachten ook veel veranderingen in de reiswereld met zich mee. Een steeds fellere concurrentiestrijd en een continue overnamegolf van reisbureaus door andere reisreuzen waren het gevolg. Het Duitse Touristik Union International (TUI) nam in de jaren ’90 bekende reisorganisaties zoals Arke, Kras en Holland International over. In 2015 besloot het internationale TUI Group concern om komende jaren veel bekende reismerken te laten vervallen en op termijn zich geheel te richten op één internationale merknaam TUI. Vorig jaar verdween al de merknaam Arke na tachtig jaar en dit jaar is het de beurt aan Holland International

Holland International reclames:


comments powered by Disqus

« Hoe Olm allesbehalve vrienden maakte in de kroeg Hans Prummel (De Naamafdeling) over RTL Véronique »

Deze site draait op Bolt.