Door: Richard Otto - September 2, 2017
Het iconische ijsmerk Caraco maakt een comeback in de Nederlandse supermarkten.
Unilever nam in de jaren '80 de concurrenten Caraco en Davino over. Het concern wilde op gebied van consumentenijs zich echter vooral richten op Ola en besloot daarom enkele jaren later de andere merken uit de handel te halen.
Caraco ijs is nu terug als suikervrije variant zonder kunstmatige kleurstoffen. De waterijsjes met chocotop zijn oa verkrijgbaar bij Albert Heijn en Nettorama. Op een supermarktfolder na, lijkt Caraco nog niet direct met veel marketinggeweld weer onder de aandacht te worden gebracht.
Het ijsmerk Davino (De Aangenaamste Versnapering In Nijmegen en Omstreken) is ook sinds enige tijd weer terug in de vorm van een banketwinkel in Veghel.
Veel nostalgische merken hebben de afgelopen jaren een comeback gemaakt, waaronder Benbits, Betuwe jam, Brio, Exota, Melkunie en Ranja. Lees meer merkverhalen in het boek 'Verdwenen Merken'. (Uitgeverij Tens Media). Deze bestseller van Richard Otto en Robbert van Loon is nu voor slecht €9,95 als eBook beschikbaar.
Video: oude reclametune van Caraco
comments powered by Disqus