Topic

Burgerjournalistieke platform Skoeps bracht te weinig scoops

Door: Richard Otto - June 1, 2016

Skoeps was de eerste Nederlandse nieuwssite voor burgerjournalisten opgericht door PCM Uitgevers en de digitale tak van Talpa Media. Met een GSM-telefoon inclusief camera konden Nederlanders zelf in de huid kruipen van een journalist. Na twee jaar viel echter het doek voor dit platform.

In 2008 werd bekend dat het Skoeps-platform werd beëindigd. PCM en Talpa met een officiële reden: 'Beide partijen vinden dat Skoeps niet langer past binnen de strategische focus van de afzonderlijke ondernemingen.'

Skoeps had de ambitie om van elke Nederlander een verslaggever te maken. De ambitie van de nieuwssite kwam niet van de grond, omdat het platform niet financieel rendablel was te krijgen. Ondanks de 7500 geregistreerde Skoepers die maandelijks tussen de 1000 en 1500 nieuwsitems insturen, kwam er te weinig echt nieuwswaardig materiaal uit.

Skoeps intro:


comments powered by Disqus

« Jinglers als goedkoop 501-alternatief Het Verdwenen Merk van Willem-Albert Bol (Persgroep) »

Deze site draait op Bolt.