Hoe jongeren vroeger in juli hun tong door de Blinde Kusmuur staken

In #ThrowbackThursday blikken Richard Otto en Robbert van Loon terug op Verdwenen Merken. Deze keer: de Megafestatie.

Door: Robbert van Loon - July 14, 2016


Lodewijk van der Peet (BeyenMeyer) over Planet Internet

Verdwenen Merken vroeg aan Lodewijk van der Peet (managing director van reclamebureau BeyenMeyer) naar zijn favoriete verdwenen merk.

Door: Richard Otto - July 11, 2016


Verdwenen Merk van Philippe Hondelink

Verdwenen Merken vroeg aan V&D-historicus en hoofdauteur van het boek Vroom & Dreesmann Philippe Hondelink naar zijn favoriete verdwenen merk.

Door: Richard Otto - July 10, 2016


Het Verdwenen Merk van Willem-Albert Bol (Persgroep)

Verdwenen Merken vroeg aan Willem-Albert Bol (manager Marketing Advertising van Persgroep Nederland) naar zijn favoriete verdwenen merk.

Door: Richard Otto & Robbert van Loon - July 1, 2016


De laatste zomervakantie van Holland International

In 2015 maakte moederbedrijf TUI bekend dat in november dit jaar het doek voor reisbureaudochter Holland International. In deze zomerdagen blijkt dat voor Nederlandse consumenten deze door 42 jaar oude merknaam al uit het straatbeeld is verdwenen.

Door: Richard Otto - June 30, 2016


Vincent Everts over Baan software

Verdwenen Merken vroeg aan trendwatcher Vincent Everts naar zijn favoriete merk.

Door: Richard Otto en Robbert van Loon - June 30, 2016


Het Verdwenen Merk van Jean Paul Schaddé van Dooren

Verdwenen Merken vroeg aan Jean Paul Schaddé van Dooren (marketingmanager T-Mobile) naar zijn favoriete verdwenen merk.

Door: Richard Otto & Robbert van Loon - June 17, 2016


Hoe de Platenbon ons vroeger op ieder examenfeest liet slagen

Tienduizenden jongeren zitten vandaag in spanning. Zijn ze geslaagd of gezakt? In het eerste geval komt na het gejuich ook meteen het geregel. Er moet een feest komen! Al je vrienden worden uitgenodigd op een tuinfeest, maar ook je familie wil jou natuurlijk graag feliciteren. Opa's en oma's, ooms en tantes... Ze zullen je allemaal komen belonen met cadeaus. Anno 2016 is zo'n cadeau alleen lang niet meer zo gemakkelijk te kiezen. Wat dat betreft hadden we het vroeger een stuk makkelijker. Het Verdwenen Merk van deze week begeleidt ons met verjaarde dance-deuntjes naar een tijd van LP's, Napster en de Free Record Shop.

Door: Richard Otto & Robbert van Loon - June 16, 2016


Burgerjournalistieke platform Skoeps bracht te weinig scoops

Skoeps was de eerste Nederlandse nieuwssite voor burgerjournalisten opgericht door PCM Uitgevers en de digitale tak van Talpa Media. Met een GSM-telefoon inclusief camera konden Nederlanders zelf in de huid kruipen van een journalist. Na twee jaar viel echter het doek voor dit platform.

Door: Richard Otto - June 1, 2016


Hoe alcoholarm Buckler het niet volhield tot de Radler-hype

Jarenlang kon je er niet fatsoenlijk voor uitkomen, maar tegenwoordig is het helemaal bon ton. Mannen mogen gewoon weer Radlers en Malt-bier bestellen op het terras. Begon de opmars van Radler een paar jaar geleden nog weifelend, tegenwoordig heeft ieder zichzelf respecterend biermerk wel een variant in zijn assortiment. De van oorsprong Oostenrijke bier-variant is zelfs in exotische smaken als grapefruit en ananas te verkrijgen. En de geest is nog lang niet uit de fles! De Radler-hype lijkt ergens op de enorme populariteit van alcoholvrije bieren in de jaren '90. Een hype die ook nu weer oplaait, maar toentertijd abrupt stopte. Neerlands bekendste cabaratier ging zich er namelijk mee bemoeien. Met rake woorden sloopte hij eigenhandig het Verdwenen Merk van deze week. Een merk dat ons terugbrengt naar de Oudejaarsconference van 1989, Bavaria Malt en Spanje.

Door: Robbert van Loon en Richard Otto - May 9, 2016


Deze site draait op Bolt.