Merken die verdwijnen (7): Hans Prummel over Kijkshop

Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen?

Door: Richard Otto en Robbert van Loon - April 4, 2017


Merken die verdwijnen (6): Paul Moers over C&A

Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen?

Door: Richard Otto - February 10, 2017


Merken die verdwijnen (5): Cor Molenaar over Airmiles

Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen?

Door: Richard Otto - February 10, 2017


Merken die verdwijnen (4): Gonnie Spijkstra over NRC en Volkskrant

Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen?

Door: Richard Otto - February 10, 2017


Merken die verdwijnen (3): Patrick van der Pijl over Blokker

Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen?

Door: Richard Otto - February 10, 2017


Merken die Verdwijnen (2): Tony de Bree over banken

Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen? 'Verdwenen Merken' auteurs Richard Otto en Robbert van Loon blikken ditmaal vooruit. Branchegenoten geven hun visie op merken waarvan zij verwachten dat deze verdwijnen. In deze aflevering: Tony de Bree.

Door: Tony de Bree - February 10, 2017


Merken die Verdwijnen: Maarten Hafkamp over Media

Na twee succesvolle edities van het boek Verdwenen Merken blikken auteurs Richard Otto en Robbert van Loon ditmaal vooruit. Bekende branchegenoten worden aan het woord gelaten om hun visie te geven over merken, waarvan zij verwachten dat deze op termijn zullen verdwijnen. Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen? In deze editie spreken we Adformatie-journalist Maarten Hafkamp die zijn visie geeft op het medialandschap:

- February 3, 2017


Merken die Verdwijnen: Bert van der Veer over Media

Na twee succesvolle edities van het boek Verdwenen Merken blikken auteurs Richard Otto en Robbert van Loon ditmaal vooruit. Bekende branchegenoten worden aan het woord gelaten om hun visie te geven over merken, waarvan zij verwachten dat deze op termijn zullen verdwijnen. Wat wordt overbodig, welk merk is rijp voor een overname en wie kan het simpelweg niet meer bijbenen? In deze editie spreken we Bert van der Veer die zijn visie geeft op het medialandschap:

Door: Bert van der Veer - February 3, 2017


Onderzoek naar meest gemiste verdwenen merken

De Negerzoen is nog altijd een van de meest gemiste merken van Nederland. Qua verdwenen radio- & TV-zenders voert TMF de populariteitsranglijst. Dit blijkt uit een landelijk onderzoek van Richard Otto & Robbert van Loon, auteurs van het boek Verdwenen Merken. Binnen zes verschillende categorieën vroegen zij online aan 375 Nederlanders naar welk verdwenen Nederlandse merk zij het meest terugverlangen. Tot slot werd gevraagd welk verdwenen merk absoluut niet meer terug hoeft te keren. De DSB Bank ging er hier met de ‘hoofdprijs’ vandoor.

Door: Richard Otto en Robbert van Loon - November 21, 2016


De ondergang van Nederlands meeste luxe modeketen

Het in 1889 opgerichte Maison de Bonneterie ontpopte zich in de begin jaren van bescheiden warenhuis naar een luxe modehuis met vestigingen in Amsterdam, Den Haag en Heemstede. Mede door de recessie zagen de eigenaren in 2014 onvoldoende perspectief voor de toekomst. Na 125 jaar werd er besloten om de winkels te sluiten.

Door: Richard Otto - November 9, 2016


Deze site draait op Bolt.